martes, 24 de enero de 2017

Acta Assamblea General Extraodinària Escudella Solidària 18.1.2017




     Lloc: Local Escudella Solidària (Passeig d’Olot 68, GIRONA)
     Data: Dimecres 18 de Gener de 2017
     Hora: 20h

Ordre del Dia:

1. Aprovació de l'Acta anterior.

2. Darreres informacions reunions amb propietari del local i membres actius Associació Escudella Solidària, per tal de garantïr la continuitat en la gestió del local i el projecte d'Escudella Solidària.

3. Renovació total de càrrecs de la Junta Directiva de l'Associació Escudella Solidària.

4. Precs i Preguntes.

_________________________

1.D’acord amb el primer punt de l’Ordre del Dia, es sotmet a aprovació l’Acta de l’Assamblea General de l’11 de Novembre de 2016 (http://escudellasolidaria.blogspot.com.es/2017/01/acta-assamblea-general-escudella.html ).

No hi ha esmenes, i es dona per aprovada.

2.D’acord amb el segon punt de l’Ordre, es donen les següents informacions sobre la reunió mantinguda amb el Gestor del propietari del local:

-La reunió amb el propietari es celebra a mitjans de Desembre de 2016.

-Abans de la reunió, demanem a l’Ajuntament de Girona un document que certifiqui el fet que els 7.500€ dels Pressupostos Participats 2016 de Girona pertoquen a l’Associació Escudella Solidària, i que el retard en el pagament d’aquesta partida és motivat per aspectes administratius que es solucionaran el més aviat possible.

-Presentem aquest document al Gestor del propietari, amb el qual volem aportar tranquilitat i confiança al propietari que el deute acumulat es pagarà a mesura que se’ns abonin els terminis de la partida de Pressupostos Participats 2016.

-El propietari accepta el document com a garantía de pagament, però mostra la seva molestia perquè la situació hagi arribat fins a aquest extrem. Acumular un deute de 8 rendes de lloguer fa pensar al propietari en rescindir el contracte de lloguer si la situació no es regularitza abans de la renovació del contracte.

-Tantmateix, la resta de pagaments relacionats amb la gestió del local estan al dia degut a que depeníen de la generació de recursos econòmics propis. I el propietari reconeix que l’únic deute va directament lligat amb el retard del pagament dels Pressupostos Participats 2016.

-Amb tot això, ens comprometem a reconèixer el deute esmentat i a fer abonaments en el compte del propietari del local a mesura que se’ns abonin (60%, 20% i 20%, segons es presentin les justificacions corresponents) les partides aprovades a les urnes al procés de Pressupostos Participats 2016.

-Arribats a aquest punt, negociem amb el propietari el reconeixement de finalitzar, a saldo zero, l’exercici 2016 fins a 31 de Desembre. Un reconeixement bàsic per obrir la porta a qualsevol continuïtat amb el contracte de lloguer a partir de 2017.

-El propietari reconeix aquest fet i condiciona la continuitat del lloguer del local amb el fet que l’Entitat signant del contracte continui siguent l’Associació Escudella Solidària. Així doncs, i donat a que el propietari no llogarà el local a cap Entitat que no sigui l’Associació Escudella Solidària, es plantegen dos escenaris:

a)Que l’Associació Escudella Solidària decidim continuar amb el contracte de lloguer, amb la condició de liquidar el deute tant aviat s’ingressin les partides corresponents dels Pressupostos Participats 2016 i assolir regularitat de pagament al 2017, i es renovi automàticament la relació contractual entre ambdúes parts.
b)Que l’Associació Escudella Solidària decidim rescindir el contracte de lloguer, i deixem el local a 31 de Desembre de 2016.

-A més, el propietari ens diu que no reobrirà el procés de petició d’obertura de la porta d’emergència fins que haguem liquidat el deute acumulat.

-Informem al propietari que traslladarem als membres de l’Associació aquests escenaris i, si hi ha possibilitat d’articular una nova Junta Directiva de l’Associació Escudella Solidària que decideixi continuar amb el lloguer, notificarem al propietari el canvi de càrrecs i complirem amb els compromisos per continuar amb el contracte signat.

-Un cop arribat a un acord amb el propietari del local, traslladem aquesta informació en reunió oberta de l’Associació Escudella Solidària.

-Un cop plantejats els diversos escenaris posibles, i amb el Pla de Viabilitat del local el.laborat per NouSol a sobre la taula, debatim sobre el futur del Projecte i les principals Entitats usuàries del local de Passeig d’Olot (Associació SIRAJ o NouSol ONG) decideixen fer un pas endavant i involucrar persones membres dels seus col.lectius a una futura Junta Directiva de l’Associació Escudella Solidària.

-Les persones representants de l’actual Junta Directiva de l’Associació reconeixen que ja han finalitzat una etapa a Escudella Solidària, en la qual han assolit els objectius desitjats:

a)Habilitar, adequar, obrir i equipar, una infraestructura potent al servei de tothom qui n’hagi volgut fer ús.
b)Haver actuat de paraigües legal i físic als projectes individuals i col.lectius que s’han tirat endavant dins d’Escudella Solidària.
c)Haver consolidat Escudella Solidària com una Associació activa i reconeguda a la ciutat de Girona, la qual té accés a presentar-se a subvencions i/o fer d’altres gestions amb l’administració pública.
d)Haver teixit relacions i sinergies amb d’altres Entitats i Col.lectius del territori, tal i com demostra les memòries d’activitat de l’Associació desde l’any 2013. Una activitat densa que deixa moltes víes obertes de col.laboració amb d’altres actors socials de la ciutat (Entitats, Col.lectius, Ajuntament, Centres Cívics,…).
e)Aconseguir que els principals col.lectius participants al local i, per extensió, al Projecte Escudella Solidària, configurin un equip de gestió compartida del dia a dia de l’Associació i s’impliquin activament entrant a la Junta Directiva d’Escudella Solidària. Una implicació contreta amb el compromís de donar continuitat a la filosofía fundacional de l’Associació Escudella Solidària, i continuar gestionant el local de Passeig d’Olot 68 de Girona com a espai popular a disposició, en igualtat d’oportunitats, de tothom qui en vulgui desenvolupar projectes i/o activitats en benefici de la ciutadania i d’acord amb els Estatuts d’Escudella Solidària i el respecte dels Drets Humans.

-I amb això, s’acorda que un cop definit el nou equip gestor del local i decidits els noms de les persones que conformaran la nova Junta Directiva, es convocarà una Assamblea General Extraodinària per informar de tot el procés i formalitzar el canvi de junta Directiva.

-Tantmateix, el nou equip gestor del local exercirà a partir del Gener de 2017 (tot i que no s’hagi formalitzat el canvi de Junta), i els representants de la junta Directiva sortint assumeixen el compromís moral i ètic d’implicar-se en el procés de liquidació del deute contret amb el propietari del local, fins a 31 de desembre de 2016.

3.Després d’haver informat de les negociacions amb el propietari del local, i haver explicat el procés que ha portat fins a la situació plantejada a l’Assamblea, passem a donar el nom de les persones membres de la Junta Directiva sortint i presentem la proposta de nova Junta Directiva de l’Associació Escudella Solidària.
Una nova junta Directiva conformada per persones membres de l’Associació SIRAJ, l’ONG NouSol i la principal dinamitzadora del Rebost d’Escudella Solidària i membre del Projecte d’Autogestió Som Pujarnol.

Així doncs, es passa a donar els següents noms:

JUNTA SORTINT
President: Xavier Villarreal Piedra
VicePresidenta: Anna Lluisa Badia Boadella
Secretària: Rosa Maria Navarro Adell
Tresorer: David Mérida Cruz
Vocal: Antònia Vallés Majoral
Vocal: Josep Maria Dalmau Alsina
Vocal: Ramòn Macaya Bou
Vocal: Beatriz Madueño Solà


PROPOSTA NOVA JUNTA DIRECTIVA
President: Ahmed Rahou Raou
VicePresident: Joel López Beltrán
Tresorer: Yahya Riad
Secretari: Mohamed Chriyaa Alami
Vocal: Rosa Monjas Garcia


Un cop presentats els noms, les persones representants de la Junta Directiva sortint sotmeten a votació de l’Assamblea que s’aprovi la renovació total de la Junta Directiva de l’Associació Escudella Solidària.

Es vota a ma alçada i, per unanimitat, s’accepta la renovació total de càrrecs de la Junta Directiva de l’Associació Escudella Solidària. Una renovació que, encara que no obligatòriament de forma total, ja tocava segons els Estatuts de l’Associació després de tres anys de la Junta actual al capdavant de l’Associació.

Un cop aprovada la renovació total de càrrecs de la Junta Directiva de l’Associació Escudella Solidària, informem que emplenarem i presentarem la documentació necessària al Registre d’Entitats de la Generalitat de Catalunya, per tal de formalitzar la renovació total de càrrecs de l’Associació.

El representant de la Mancomunitat Sta. Eugènia-Can Gibert present a l’Assamblea, i membre de la Junta Directiva sortint, recorda als membres de la nova Junta de la importància que l’Associació Escudella Solidària continui participant de la Mancomunitat i segueixi arrelada als barris de Santa Eugènia de Ter i Can Gibert.
A més, proposa que l’Assamblea ordinària de la Mancomunitat del mes de Març de 2017 es cel.lebri al local d’Escudella Solidària per tal que es pugui presentar la nova Junta de l’Associació Escudella Solidària.

Un dels socis assistents a l’Assamblea, pregunta als representants de la nova Junta Directiva si hi ha la garantía de viabilitat i continuitat del local d’Escudella Solidària.
I la resposta és que s’ha estudiat a fons aquest fet abans d’assumir la seva entrada a la Junta, i plantejar la continuitat del Projecte.
La generació de recursos propis a través de l’activitat que es generi al local, ha de tendir a representar el 100% de les despeses derivades del lloguer del mateix. I mentrestant aquest tant per cent no sigui absolut, les principals Entitats usuàries del local aportaran el diferencial entre els ingressos generats per la rendibilitat del local i el 100% de les despeses del seu lloguer i serveis derivats de la seva obertura.

Tantmateix, i com sempre hem defensat com a Escudella Solidària, s’ha d’estar amatent a possibles subvencions publiques i/o aportacions privades destinades al desenvolupament de Projectes plantejats per la mateixa Associació i/o col.lectius usuaris de l’espai. Tot i que aquestes possibilitats puntuals de finançament no han de suportar el gruix de les despeses, per tal de no caure en una dependència de les mateixes, i han d’actuar com a suports complementaris dins d’un context d’autofinançament i autogestió del local.

Sabem que aquest escenari no és senzill. Però la situació actual demostra que és posible i, any a any, s’ha anat augmentant el tant per cent d’ingressos producte de recursos propis.

S’informa que s’anirà fent el traspàs d’algunes tasques de representació i documentació de l’Associació, fins que el canvi de Junta Directiva es formalitzi.
Tot i això, es recorda que la gestió del dia a dia de l’Associació ja la desenvolupa, desde Gener de 2017, el nou equip gestor de l’Associació Escudella Solidària.

I, per últim, es diu que es redactarà una Nota Informativa per exposar els punts tractats en Assamblea, donar a conèixer la renovació de la Junta Directiva i anunciar la continuitat del local d’Escudella Solidària.


4.Al torn de Precs, algunes persones participants de l’Assamblea aprofiten per agraïr i reconèixer la tasca desenvolupada, fins a la data, per la junta Directiva sortint de l’Associació Escudella Solidària.


I amb això, donem per acabada l’Assamblea General Extraodinària a les 22h.  





No hay comentarios:

Publicar un comentario